Novosti

KOLIKO KOŠTA PRAZNO MJESTO NA DOGAĐAJU?

Razmišljanje našeg direktora Damira Vranića

25 stu

Ako pođemo od naše statistike prodaje kulturnih, glazbenih i sportskih događaja u Hrvatskoj u 2019. godini, prosječna cijena ulaznice je 170 Kn. Mnogi bi pomislili da je 13% PDV-a, koja je najčešća porezna stopa u našoj statistici, odnosno 19,56 Kn jedini prihod koji država gubi u ovo vrijeme pandemije.

No, je li to zapravo samo porez na ulaznice koji generira gubitak?

DALEKO OD TOGA!

Stavimo se u ulogu posjetitelja koncerta, sportskog događaja ili kazališne predstave. Nakon kupnje ulaznice pokrećemo brojne aktivnosti vezane uz odlazak na događaj. Kupnja novog komada odjeće, obuće, prikladne šminke ili parfema, posjet frizerskom salonu ili kozmetičkom salonu ...

Do događaja se obično dolazi automobilom, javnim prijevozom ili taksijem. Prije događaja ili u pauzi volimo se počastiti pićem, možda čak i grickalicom, a za uspomenu kupiti majicu, CD ili neki drugi suvenir. Nakon događaja s partnerom ili prijateljima obično odemo u kafić gdje razmijenimo dojmove s događaja uz piće, međuobrok ili večeru. Kada je događaj u drugom gradu ili drugoj državi planiramo i noćenje, razgledavanje, posjet drugim događanjima i institucijama.

Ni na koji način ne bismo smjeli zaboraviti mnoge koji brinu o pripremi i izvedbi događaja. Također svi iza kulisa, svi koji su našim očima nevidljivi na događaju - organizatori s timovima, tehničko osoblje, ton majstori, majstori svjetla, fotografi, snimatelji, čistači, oglašivači, PR agencije, plakati, dvorane, prodavači i distributeri ulaznica ... i naravno izvođači.


Neslužbeno procjenjujemo da je u Hrvatskoj u 2019. godini bilo više od 3.000.000 posjetitelja na svim događajima za koje su se prodavale ulaznice.


KOLIKO KOŠTA PRAZNO MJESTO?

Toliko koliko je potrebno za život svima gore navedenima i uključenima u ovaj posao.


Covid-19 pandemija svojim drugim valom ponovno je skoro u potpunosti onemogućila odvijanje događaja za posjetitelje. Povrh toga i posljedično tome, Eventim HR tim suočava se s četvrtim valom odgađanja događaja i nešto rjeđe sa otkazivanjem događaja. Tijekom ovih mjeseci stekli smo „debelu kožu“ jer je istina što se kaže „što te ne ubije, ojača te“, a postali smo i svojevrsni „savjetnici i posrednici“ među organizatorima i posjetiteljima.

Svi koji rade u industriji događaja i dalje su u neizvjesnosti koja raste iz dana u dan. 2020. godina je izgubljena. Nesreća je utjecala na industriju događaja. Mnogi su odsvirali svoj posljednji koncert, imali posljednji nastup ...


Iako je trenutno najteže vrijeme u povijesti "naše industrije", trudimo se ostati pozitivni, inovativni i snalažljivi. Eventim u Hrvatskoj, kao i cijela Eventim CTS grupacija stoji jako stabilno zahvaljujući prijašnjim vrlo uspješnim poslovnim godinama i zahvaljujući nerizičnom načinu upravljana kompanijom.

Vijest da je cjepivo covid-19 pred vratima ulijeva nam svima nadu i pozitivu za nadolazeću 2021.